blog01Sokan azt hiszik, hogy a csontritkulás korral járó betegség és csak az időseket érinti, pedig sok évtizedeken keresztül alakul ki. Sokan azt is hiszik, hogy  elsődleges oka a kalciumhiányos étkezésünk. Azonban a teljes kép az, hogy a kalcium csak egy kis darab a puzzleból. Bár a kalcium-kiegészítők biztosan tudnak segíteni, vannak azonban más étkezési problémák, amelyeket meg kell vizsgálni.

Valójában az elsődleges étrendi oka a csontritkulásnak azok az ételek, amelyek erősen savasak, így például a finomított fehér cukor, finomított fehér liszt, a magas fruktóz tartalmú kukoricaszirup, üdítők, sütemények, cukorkák, édességek, desszertek, minden ami tartalmaz édesítőszereket és a hús. Igen, hús is nagyon savas.

A savas ételek túlfogyasztása nagyon savasítja a vér  pH szintjét is. A szervezet viszont arra törekszik, hogy ellensúlyozza ezt, ezért kivonja a kalciumot és magnéziumot, elsősorban a csontokból, felszabadítja azokat a véráramba, hogy megpróbálja megtartani az egészséges pH-szint egyensúlyát. 

Ezért minden elfogyasztott üdítő, cukorka, sütemény megfosztja a csontvázat a lúgos ásványi anyagoktól. Ahhoz, hogy ne veszítsük el a csontjainkból a kalciumot – fontos szerepet játszik a táplálkozásunk, fontos elkerülni a fehér lisztet, a feldolgozott cukor, adalékanyagokat, üdítőket, édességeket, cukorkákat, kenyeret, vagy bármilyen más olyan összetevőket, amelyeken magas a szénhidrát tartalma. 

Emellett bizonyos ételek, mint a brokkoli, káposzta, zeller és más sötétzöld leveles zöldségek segítenek megőrizni a pH egyensúlyt – az egészséges egyensúlyt. Sok kalciumot és magnéziumot tudunk magunkhoz venni egészséges forrásokból, mint például növényekből vagy szerves étrednkiegészítőkből. Kiegészíthetjük étrendünket tengeri zöldségekkel is (hínár, moszat), amelyek szintén lúgosak. Vagy nagyon jó lúgosító hatást váltanak ki a csírák.

A csontritkulás megelőzhető a megfelelő lúgos táplálkozással! 

A csontritkulás elsődleges oka
Oszd meg ezt az oldalt
Cimke: